Ośrodek Pomocy Społecznej w Raciborzu rozpoczyna rekrutację uczestników do projektu „Wsparcie organizacji usług społecznych” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 , oś Priorytetowa IX: Włączenie społeczne, Działanie: 9.2 Dostępne i efektywne usługi społeczne i zdrowotne, Poddziałanie 9.2.2. Rozwój usług społecznych i zdrowotnych- RIT.
Szanowni Państwo,
Informujemy, iż proces rekrutacji do zadania nr 2 realizowanego w ramach projektu WND-RPSL.09.02.02-24-01H5/19-009 mieszkania wspomagane ma charakter ciągły. Posiedzenia komisji rekrutacyjnej odbywają się nie rzadziej niż 1 raz na kwartał. O wynikach rekrutacji osoba ubiegająca się o mieszkanie jest informowana indywidualnie. W celu ubiegania się o mieszkanie wspomagane należy złożyć dokumenty, które dostępne sa pod linkiem: Wsparcie organizacji usług społecznych- dokumenty do naboru
Szczegółowe informacje udzielane są pod numerem telefonu: 32 400 5080, e-mail: osrodekwsparcia@ops-raciborz.pl
Na dzień 11 października pozostaje wolne 1 mieszkanie dwuosobowe.
Mieszkanie wspomagane to usługa społeczna świadczona w społeczności lokalnej w postaci mieszkania lub domu, przygotowującego osoby w nim przebywające, pod opieką specjalistów, do prowadzenia samodzielnego życia lub zapewniającego pomoc w prowadzeniu samodzielnego życia.
Kto może wziąć udział w projekcie?
Osoby spełniające łącznie poniższe warunki:
- Osoby z orzeczeniem niepełnosprawności( wymagany dokument potwierdzający niepełnosprawność) lub niesamodzielności (wymagane zaświadczenie lekarski z oceną wg skali Barthel)
- Osoby będące mieszkańcami miasta Racibórz
- Osoby, które nie odbywają kary pozbawienia wolności, z wyjątkiem osób objętych dozorem elektronicznym.
Co oferujemy w ramach projektu?
- Pobyt czasowy lub stały w mieszkaniu przystosowanym dla osób niepełnosprawnych,
- Wsparcie opiekuna mieszkań wspomaganych, pielęgniarki, psychologa, rehabilitanta w zakresie niezbędnym do samodzielnego funkcjonowania osoby,
- Możliwość wyposażenia mieszkania we własne meble i sprzęty,
- Możliwość korzystania osób zakwalifikowanych z organizowanych przez Ośrodek Wsparcia warsztatów i usług aktywizujących.
Oferowane wsparcie będzie uzależnione od indywidualnie opracowanego programu wspierania ustalonego w kontrakcie.
Ze względu na sytuację epidemiczną zarówno rekrutacja jak też realizacja wsparcia będzie się odbywać z zachowaniem reżimu sanitarnego.
Jakie dokumenty należy złożyć?
- Formularz zgłoszeniowy dla kandydata do korzystania ze wsparcia w mieszkaniu wspomaganym.
- Orzeczenie o niepełnosprawności lub oświadczenie o niesamodzielności (potwierdzone w dalszym etapie rekrutacji zaświadczeniem lekarskim z oceną wg skali Barthel na odpowiednich formularzach)
- W dalszym etapie po wstępnej kwalifikacji kandydata wymagana też będzie opinia psychologa o osobie przyjmowanej do mieszkań wspomaganych.