Przyjmowanie i weryfikacja zgłoszeń:
Informujemy, iż proces rekrutacji do zadania nr 2 realizowanego w ramach projektu WND-RPSL.09.02.02-24-01H5/19-009 mieszkania wspomagane ma charakter ciągły. Posiedzenia komisji rekrutacyjnej odbywają się nie rzadziej niż 1 raz na kwartał. O wynikach rekrutacji osoba ubiegająca się o mieszkanie jest informowana indywidualnie. W celu ubiegania się o mieszkanie wspomagane nalezy złożyć dokumenty, które dostępne sa pod linkiem: Wsparcie organizacji usług społecznych- dokumenty do naboru
Szczegółowe informacje udzielane są pod numerem telefonu: 32 400 5080, e-mail: osrodekwsparcia@ops-raciborz.pl
Na dzień 11 października pozostaje wolne 1 mieszkanie dwuosobowe.
Miejsce przyjmowania : ul. Henryka Sienkiewicza 1, Plac Wolności 8-9.
Sposób: tradycyjnie, osobiście, skan na e-maila (z obowiązkiem późniejszego dostarczenia oryginałów).
Na bieżąco będzie udzielana informacja telefoniczna i pomoc w zakresie dostarczenia kompletów dokumentów pod numerem telefonu: 32 400 5080.
Decyzja o przyznaniu wsparcia w postaci usług społecznych, w tym mieszkań wspomaganych poprzedzona indywidualną oceną sytuacji życiowej.
Zasady dostępu:
- zamieszkanie w Raciborzu
- zaliczenie do grupy osób niepełnosprawnych lub niesamodzielnych
- nie odbywanie kary pozbawienia wolności, z wyjątkiem osób objętych dozorem elektronicznym
Dodatkowe zasady dostępu:
- +1 pkt – osoby o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności,
z niepełnosprawnością sprzężoną (w rozumieniu zgodnym z Międzynarodową Klasyfikacją Chorób i Problemów Zdrowotnych)
- +1 pkt – osoby doświadczającej wielokrotnego wykluczenia społecznego, z powodu więcej niż jednej z przesłanek podanej przy definicji osób lub rodzin zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem
- +1 pkt korzystających z PO PŻ (wsparcie nie powiela działań otrzymanych z PO PŻ).
Dokumenty:
- Niepełnosprawność – na podstawie orzeczenia;
- Niesamodzielność- na podstawie oświadczenia o byciu osobą niesamodzielną wraz z wypełnioną skalą Barthel;
- Formularz zgłoszeniowy z niezbędnymi oświadczeniami: o sytuacji materialnej, zgoda na przetwarzanie danych osobowych, współfinansowaniu z EFS (stosowne druki zostaną udostępnione na stronie w późniejszym terminie);
- W przypadku mieszkań wspomaganych do wyżej wymienionych dokumentów należy dołączyć wniosek o przyznanie pomocy w formie usług w mieszkaniu wspomaganym (stosowny druk zostanie udostępniony w późniejszym terminie);
- Zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia, opinię psychologa o osobie przyjmowanej.